logo s-Gravendeel

Digitaal dorp
s-Gravendeel

Alles over s-Gravendeel...

Forum - Onderwerp: Verkeer

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst

De stelling en reacties zijn meningen van de inzenders. Plaatsing betekent niet dat de redactie van digitaal dorp 's-Gravendeel deze meningen deelt. Schuttingtaal, op de persoon spelen en onzinnige reacties zijn niet toegestaan. Daardoor kan het zijn dat uw reactie (gedeeltelijk) wordt verwijderd. Misbruik kunt u melden via het e-mailformulier.

Stelling:


>> Voeg een reactie toe <<

FLITSEN
Vorig jaar zag ik langs de weg een waarschuwingsbord met de tekst: Als u voorbijflitst, flitsen wij terug.

Op de inrit voor mijn huisje staat de politie regelmatig te flitsen.
De toegestane snelheid is 80 Km/h. Hard zat lijkt me.
Vaak wordt er sneller gereden, zo af en toe doorbreekt men zelfs de geluidsbarrière……
Mijn autootje is GEEN flitswagen, maar ja, als je zo snel rijdt, kan je het verschil niet waarnemen.

-1- Men maakt een noodstop. (Da’s geen bijremmen)
-2- De achteropkomende voertuigen knallen tegen je op.
-3- Houdt voldoende afstand tot je voorganger.

-A- Als jij de auto ziet, heeft de camera zijn/haar werk al lang gedaan. Afremmen helpt niet meer.
-B- De onderlinge afstand is de snelheid in meters. (ja, 80 mtr zou voldoende moeten zijn)
-C- Als een kind plotseling oversteekt, wordt ook het ‘anker uitgeworpen’, dus houdt afstand!

Een onbemande geparkeerde auto aan de kant van de weg kan daar niets aan doen.
Wees blij! Zo lang mijn autootje daar staat, kan de politie u daar niet flitsen!

Maar waarom houdt u zich niet aan de gestelde snelheidslimiet? 80 is toch hard zat?!

Groeten, Dré Jansen.


Dré Jansen, 11-04-2014 22:26.

Reacties

1 
Nog een paar verkeersvragen: Toen er aan de Bevershoekstraat gesloopt en gebouwd ging worden, hebben ze ‘tijdelijk’ borden max. 30 km/u neergezet. Het is geen ‘Zone 30’. Het tijdelijke krakater is te zien aan de hoeveelheid borden en de slordige manier waarop ze neergezet zijn. Soms steken de palen een halve meter boven het bord uit. Waarom zijn die borden niet weggehaald? En waarom mag je langs de Kreek maar 30 km/uur? Het is er heel breed, als er geparkeerde auto’s staan kun je nog makkelijk fietsers inhalen. Bovendien is het eenrichtingsverkeer. Waarom dan deze onzinnige snelheidsbeperking? En in andere veel smallere straten met tweerichtingsverkeer mag je wel 50. Rara, wie snapt het?
Seuter, 11-04-2016 12:55.
Chaos met allerlei wegafsluitingen. Hoe komen de hulpdiensten er? Op een dag: Ga eens vanaf omgeving Concordia naar de tunnel. Normaal door de Groene Kruisstraat, maar die is een maand dicht. Dan maar via de Kilweg, maar de kruising Kilweg/Bevershoekstraat is ook opengebroken. Vanaf die kruising via de Oranjestraat wegrijden kon ook niet (i.v.m. werkzaamheden Groene Kruisstraat) en daarom kon je van daar ook niet via het Schenkeltje. Via de Beneden Havendijk kan ook niet, soms kon je zelfs vanaf Concordia niet de rotonde op. Rest er 1 mogelijkheid, namelijk langs de haven en om het dorp heen. Weten de hulpdiensten ook van al deze afsluitingen? Het kan mensenlevens kosten! En waarom worden sommige trottoirs 3x opengebroken voor de werkzaamheden? Kan dat niet in één keer? Lijkt me wel zo economisch.
Seuter, 11-04-2016 12:49.
Als je aan de snelheid houd heb je ook geen boetes. j. kamp en dan moet je niet de politie af gaan zeiken. maar je vrouw die reed immers te hard. als je geld teveel over lekker hard blijven rijden. maar iedereen moet hun werk doen. wel is het dat ze soms ook beter op parkeerplaatsen kunnen controleren aangezien de meeste hard rijders ook niet kunnen parkeren. (ze denken de weg is voor mij denk ik ) en gebruiken liefst 2 vakken ipv 1
nietbelangrijk, 23-02-2015 11:39.
R.A. Steenbergen, 26-04-2014 14:48. In die oude tering auto van jou misschien.
j.kamp, 09-08-2014 12:07.
Het omgekeerde heb ik ook al een keer meegemaakt. Ik reed de N217 op richting Maasdam en voor mij iemand in een kleine auto. Degene voor me had al snel in de gaten dat er een flitser stond en hij of zij ging 40 km/u rijden ! Ik heb me echt verbaasd en ben al lachend voorbij de flitsauto gekomen (met een slakkegang). Je kunt het natuurlijk ook overdrijven ....
Rien Kleinjan, 03-05-2014 09:34.
Al die kletsverhalen van een boete voor 3km te hard zijn onzin. Als u een boete krijgt van 83 km/u, dan is er al een correctie af van 3 km/u. Dus u bent geflitst met 86 km/u. Daar komt nog bij dat nagenoeg alle snelheidsmeters in auto's bij die snelheid zo'n 4 à 6 km te hoog aangeven. Dus als u op 86 geflitst bent, stond uw wijzer (of display) op 90 à 92 km/uur. En dan nog mopperen dat je geflitst wordt?
R.A. Steenbergen, 26-04-2014 14:48.
Mijn vrouw krijg er ook voor 3kilometer te hard te debiel voor woorden.Ze moeten eens bij die zebrapaden verdacht zich opstellen daar is het echte geld te halen.
j.kamp, 26-04-2014 12:31.
het gaat hier over de Maasdamseweg ter hoogte van nr 10-12. overigens, nu staat er een brommobiel. een duidelijk verschil met de flitswagen van de politie ik hoor geen noodstop meer ik zie geen rookkolommen van smeulend rubber, dus alles is oké. maar pas op! de politie kan natuurlijk wel op een ander plekkie staan, oppassen blijft de boodschap! groeten, Dré
Dré Jansen, 25-04-2014 21:35.
Over welke weg gaat het hier?
., 23-04-2014 07:09.
eigenlijk was ik nog wat vergeten te melden. woensdag 9 april knalden vermoedelijk om bovenstaande reden enkele auto's op elkaar. groeten, Dré
Dré Jansen, 13-04-2014 23:14.
1 
Voeg een reactie toe



Captcha

Voeg een onderwerp toe Terug naar onderwerpenlijst Terug naar forumlijst